woensdag 22 augustus 2012

Mango kick!

Ja, je leest het goed: ik heb even een mango-kick! Had ik al eerder een heerlijke dressing met mango gemaakt, gisteren heb ik heerlijk genoten van mijn mango-kokosvla (thx to Skinnytaste!). Zelfs mijn jongste (1 jaar) heeft het 's middags als 'fruithapje' gegeten! De combi mango-kokos is zóóó lekker! De chia-seeds zitten vol Omega 3-6-9 vetzuren, anti-oxidanten, mineralen, eiwitten en voedingsvezels. Door het een nacht in de koelkast apart te zetten, krijgen de seeds de kans groter en zachter te worden; met als resultaat een vla-achtige substantie met de textuur van passievrucht. Met recht een SUPERFOOD en daarom gebruik ik het ook met regelmaat! Verwen je lichaam en voedt het ook met dit heerlijks!




Mango-kokosvla:

  • 1/2 kop kokosmelk (tip: bij de toko verkopen ze ook kleine verpakkingen, handig als je 'alleen-gebruiker' bent)
  • 1/2 kop amandelmelk (of gewone melk als je niets anders in huis hebt)
  • 2 tl chia-seeds
  • 1 tl geraspte kokos
  • 1 kleine mango, in stukjes gesneden
  • 1 el agave-siroop (naar smaak, honing kan ook)
Meng alle ingrediënten in een (afsluitbare) bak en mix alles goed door. Sluit de bak af en zet het in de koelkast voor minimaal 6 uur (ik maak het 's avonds, zet het een hele nacht in de koelkast, om de volgende ochtend te kunnen gaan genieten!)

 

De rest van de dag zag er als volgt uit:

Na de koffie 's ochtends heb ik dus een half glas mango-kokosvla op, maar daaraan voorafgaand ging natuurlijk het ontbijt, een cracker met appelstroop en kaas, 2 glazen water met citroen en een glas granaatappelsap (Healthy People).

Als lunch heb ik drie plakjes courgette gebakken in de kokosolie (samen met de falafel), en vervolgens belegd met een plakje mozzarella en n beetje Pesto Rosso (uit een potje, meestal maak ik het zelf, maar hé.... soms moet deze werkende moeder ook even snel zijn....). Is ook een geweldig hapje voor bij de borrel, onthouden dus! 's Middags moest ik werken en heb ik in de auto nog een kop thee op, alsmede bij aankomst op Schiphol. Later heb ik nog eens een kop thee op en een biologische rijstwafel.

's Avonds heb ik 4 falafel op met een feta-dip (simpel: fetablokjes fijnprakken en mengen met Griekse yoghurt, naar smaak peper/zout toevoegen). Nomnomnom! Verder heb ik tussendoor nog 250 ml water op en 250 ml jus d'orange. Als afsluiter van de dag (omdat ik zin had in nog iets warms) één van mijn 'slechte fav's', de Chili Cheesenuggets van BK.

Het is fijn om af en toe eens de dag terug te halen en te realiseren waar je dankbaar voor bent! Gisteren was ik dat niet alleen voor de adhoc-oppas (thx J!), maar ook voor het feit dat ik de Leonidas-zaak op Schiphol voorbij ben gelopen, terwijl mijn favoriete chocolaatjes (Manon Café) naar me aan het schreeuwen waren: "Koop me, eet me...!"..... Ik liep door! Yes, I did it!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten