woensdag 8 augustus 2012

Multi-culti dag

Vanuit de nachtdienst heb ik gisteren een aantal uurtjes geslapen en vervolgens een heerlijke vrije dag gehad.

Het volgende stond allemaal op het menu:

Ontbijt: glas water met citroensap, 2,5 el yoghurt met 1 el cruesli (recept gezondere variant volgt snel), zoetstof en 1 tl gebroken lijnzaad. Later op de ochtend een kop koffie en 2 glazen water.

Lunch: 6 dimsum (echter, het deeg haal ik eraf, dus feitelijk eet ik per dimsum een tl vulling of zoiets? Maar ach, soms heb ik er gewoon zin en bij de toko haal ik een mix dimsum die ik zo in de vriezer gooi -> altijd handig om achter de hand te hebben.... 15 minuten stomen en het is klaar!)

In de loop van de middag nogmaals een kop koffie en 2 glazen water.

Diner: 1 opscheplepel Grilled Veggie Lasagna (thx to Eggface!). 's Avonds nog een kop koffie met een pecankoekje. Later nog een glas versgeperste tomatensap met Greens, 2 glazen witte wijn, 4 blokjes kaas en een handje chips... Jaja, voor mij is het nu tenslotte weekend!

 

Grilled Veggie Lasagna:

  • 3 courgettes
  • 2 blikken tomatenstukjes
  • 1 fijngesneden ui
  • 1 teentje knoflook, geperst
  • 100 g roomkaas
  • 100 g Ricotta
  • 1 geklopt ei
  • 1 bol Mozzarella
  • 100 g Parmezaanse kaas (liefst versgeraspt, dat loont de moeite!)
  • 2 x 1,5 tl Italiaanse kruiden
  • Olijfolie met rozemarijn
Verwarm de oven voor op 180 graden.

Doe een klein beetje olijfolie in een pan en fruit hierin de ui zachtjes. Doe er de blikken tomatenblokjes en knoflook en 1,5 tl Italiaanse kruiden bij en laat het geheel een heel klein beetje inkoken, zodat het een wat dikkere saus wordt. Zet dit apart. Snijd (met de kaasschaaf, ik hou nl. van snel en makkelijk) in de lengte plakken van de courgettes. Van de stukken die overblijven, snijd ik plakjes of blokjes en deze vries ik in voor een volgende keer. Bestrijk de plakken courgette licht met de olijfolie met rozemarijn en grill de plakken in een grillpan kort aan beide kanten. Zet dit ook apart. Advies: doe dit niet als je bv. een peuter om je heen hebt kruipen, je moet er echt even bijblijven, anders bakt de courgette snel aan -:(!

Doe de roomkaas, Ricotta, geklopt eitje en 1,5 tl kruiden in een kom en meng dit.

Pak een ovenschaal en doe er de helft van de tomatensaus in. Dek het af met de helft van de plakken gegrillde courgette. Vervolgens doe je de helft van het roomkaasmengsel in de ovenschaal, smeer dit goed uit. Bestrooi met de helft van de Parmezaanse kaas en herhaal bovenstaande nogmaals. Maak de ovenschotel af door de Mozzarella, in stukjes gescheurd, eroverheen te strooien. Zet de ovenschaal in de voorverwarmde oven voor ongeveer 30 minuten? Genieten maar!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten