dinsdag 1 januari 2013

Het eerste ontbijt van 2013

Wat een bijzonder jaar was 2012 voor mij! Als hoogtepunt uiteraard de plaatsing van het maagbandje in februari en het resultaat dat tot op heden nog veel mooier is, dan verwacht! Op enkele onsjes na 50 kilo lichter, van kledingmaat 50 naar 38! UNBELIEVABLE!!!

En dan te bedenken dat in november 2000 reeds een Gastric Bypass is toegepast, waardoor ik nu kan zeggen dat ik in totaal meer dan 110 kilo ben afgevallen (dat was deze foto, toen woog ik rond de 170 kilo....) Ik kan het zelf nauwelijks geloven!

Het is bijzonder om te ervaren hoe leuk het is om te 'bloggen', èn dat er zoveel mensen enthousiast reageren, dat geeft een boel energie! Mijn goede voornemen: iets frequenter een blog schrijven, dan maar soms een wat korter stukje ofzo, nietwaar?

De afgelopen weken was ik, zoals te lezen was, geveld door de griep. Tevens droegen de vele nachtdiensten van de afgelopen tijd, niet bij tot een snel herstel. Het enorme gewichtsverlies vraagt natuurlijk ook iets van het lichaam... Hoe graag ik me ook beter wilde voelen, het duurde lang. En ik vrees er nog steeds niet helemaal te zijn, maar het gaat al zoveel beter.... Geduld is een schone zaak, zegt men... Mmmmm... Ik heb geen geduld.....

Mijn ochtend begon vandaag heerlijk fris en fruitig (en ontspannen: een vrije dag!!!); een glas lauw water met citroensap en een glas vers geperst sinaasappelsap. Daarna een choco-crumble met warm fruit. De crumble was het 'taartdeeg' van reeds eerder gemaakte taartjes. Simpel te maken door eerst een 1/2 kop amandelen fijn te malen en daarna 1/4 kop pecans, 1/4 kop dadels, 1 tl cacaopoeder en 1 tl water toe te voegen en goed te mixen in de keukenmachine. Warm fruit uit de vriezer heb ik even warm gemaakt in een pannetje en vervolgens om en om met de crumble verdeeld over een glas! Een super smaakvol, warm en gezond ontbijt!

De rest van de dag stond in het teken van familiebezoek en het eten van wat restjes èn de overheerlijke appelflappen, gebakken door mijn vader, de lekkerste! Sinds mijn BGB is een oliebol niet meer aan mij besteed, na één hap valt het als een blok op m'n maag. Een 'slap' appelflapje gaat echter wel, en dat is dus de traktatie voor mezelf tijdens deze dagen! Wat is jullie ervaring daarmee? Let me know!

Voor alle bloglezers wens ik dat 2013 een gezond en lekker jaar wordt, in alle opzichten. Geniet van elke dag... Geniet van sportieve uitdagingen.... Geniet van al het lekkers dat Moeder Natuur ons te bieden heeft, heerlijke groenten en vers fruit... Geniet van de verschillende seizoenen.... Geniet van MindermaarzoveelMeer!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten