zaterdag 18 augustus 2012

Hapjournaal

Mijn eetdagboek van gisteren (ik ben nog vrij en lekker wezen zwemmen met mijn 2 knullen èn beste vriendje van de oudste...):

Ik ben de ochtend gestart met een glas water met citroensap, en een smoothie van wat fruit dat over was (grapefruit, kiwi en banaan). Nadat er even gepoedeld was in het zwembad met de kleinste, werd het tijd voor kop koffie in het restaurant bij het zwembad. Toen de oudste en beste vriendje zich ook weer hadden 'gemeld', hebben we bij het restaurant ook nog even gelunched, in mijn geval met 6 'cheese-fingers'.


In de loop van de middag heb ik nog 250 ml tomatensap met Greens en citroensap op, nog een kop koffie met 2 Brownie bonbons, 2 glazen water en een glas Watermelon Juice.

Als avondmaaltijd heb ik een heerlijke side-dish uit de jongste Allerhande geprobeerd. Iets aangepast, maar het was superlekker! Voor Jeroen en de oudste had ik er nog vlees en wat pommes duchesse bij geserveerd; ik had meer dan voldoende aan 1,5 opscheplepel van deze heerlijke 'Cannelini à l'Italia'! Later op de avond heb ik nog 2 koppen koffie op, een héél fout Sundae-ijsje, een glas witte wijn, een plakje leverworst en 1 cracker met krabpasta. Jaja, jullie raden het al: het was even een avondje 'kinderloos' 'quality couchhanging-time' met vriendlief. Toch nog wat te weinig gedronken, vind ik zelf. Daar we een druk weekend voor de boeg hebben, met veel momenten die voor mij wat moeilijk planbaar zijn, heb ik me in ieder geval voorgenomen een fles water en een fles tomatensap bij de hand te houden.... I'll keep you posted! Geniet van het warme, mooie weer aankomend weekend en drink voldoende!

Cannelini à l'Italia:

  • 2 bakjes cherrytomaten, gewassen en gehalveerd
  • 1 blik cannelini-bonen
  • 2 el balsamico-crème
  • scheutje olijfolie met rozemarijn
  • 2 el Italiaanse kruiden
Verhit de olijfolie in een pan, voeg de tomaten, balsamico-crème en Italiaanse kruiden toe en bak deze voor 5 minuten op hoog vuur. Laat de cannelini-bonen uitlekken, spoel ze even af met koud water en doe ze bij de tomaatjes. Laat dit geheel op laag vuur in t minuten warm worden. Hoewel het er misschien niet super-smakelijk uitziet, was het heerlijk! Goed te verteren voor mij, vol Italiaanse smaken en een prima side-dish die goed te combineren is met talloze andere gerechten (voor de overige gezinsleden). Proef de Italiaanse zomer en probeer het ook eens!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten